Regulamin Salonu

REGULAMIN SALONU KAMILA KNOT

 

 I. POSTANOWIENIA OGÓLNE INFORMACJA O SALONIE

  1. Droga Klientko, Drogi Kliencie masz przed sobą Regulamin, który określa zasady rezerwacji wizyt oraz zasady świadczenia usług kosmetycznych oferowanych przez Salon Kamila Knot (dalej Salon), w tym zasady składania reklamacji, podstawy odmowy wykonania usług przez Salon. Przed rezerwacją wizyty i realizacją jakiejkolwiek usługi w naszym Salonie – zapoznaj się proszę z treścią niniejszego Regulaminu. Poprzez dokonanie Rezerwacji wyrażasz zgodę na treść niniejszego Regulaminu.
  2. Salon prowadzony jest przez Kamilę Knot prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: „FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA KAMILA KNOT: z siedzibą w Poznaniu (60-359), ul. Zbąszyńska 27, NIP: 9492092632, REGON: 363872724.
  3. Klient zobowiązany jest respektować zasady bezpieczeństwa i higieny w Salonie.

II. KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z NASZYCH USŁUG?

Salon świadczy usługi na rzecz osób pełnoletnich – powyżej 18. roku życia posiadających pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby nieletnie mogą skorzystać z naszych usług jedynie za zgodą rodzica/opiekuna prawnego. Zgoda powinna być udzielona przez rodzica/opiekuna prawnego osobiście podczas wizyty w Salonie. W przypadku braku stosownej zgody możemy odmówić wykonania usługi.

III. ZASADY REZERWACJI WIZYT WPŁATA KAUCJI LUB ZADATKU

  1. Wizytę w salonie można zarezerwować maksymalnie z 2 miesięcznym wyprzedzeniem.
  2. Salon dopuszcza możliwość rezerwacji wizyty z 6-miesięcznym wyprzedzeniem w przypadku stylizacji ślubnych. Wiemy, że w takim dniu chcesz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Musisz jednak pamiętać, że w takim przypadku nie możemy Tobie zagwarantować, że usługę wykona wybrana przez Ciebie stylistka.
  3. Wizytę w Salonie możesz zarezerwować (określony termin oraz godzina wraz ze wskazaniem usługi i wybranej stylistki):
    a) za pośrednictwem platformy Booksy – aplikacja mobilna lub strona www (dalej „Booksy”)
    b) w sposób tradycyjny poprzez skontaktowanie się bezpośrednio z Salonem.
  4. Warunkiem koniecznym zarezerwowania pierwszej, jak i kolejnych wizyt, jest uiszczenie zadatku lub kaucji (zależnie od wyboru sposobu rezerwacji usług). Wysokość zadatku lub kaucji wynosi 50% szacowanej kwoty wartości usługi bez zdobień. Pobrany zadatek zaliczony zostanie na poczet wykonanej usługi.
  5. Uiszczenie kaucji, o której mowa w ust. 4 powyżej dokonuje się za pośrednictwem Booksy poprzez blokadę środków (środki nie są pobierane w chwili rezerwacji z konta bankowego!) na dodanej przez Klienta karcie płatniczej.
  6. Uiszczenie zadatku odbywa się poprzez płatność przelewem na rachunek bankowy salonu wskazany w odrębnej wiadomości SMS przesłanej do Klienta przez personel Salonu lub za pośrednictwem systemu płatności BLIK (przelew na telefon – numer salonu) lub osobiście – w określonym przez Salon czasie – od zapisu. W przypadku płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest przelać kwotę zadatku i przesłać stosowne potwierdzenie wpłaty SMSem.
  7. Do umówienia wizyty i zawarcia umowy z Salonem dochodzi:
    a) w przypadku rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy z chwilą potwierdzenia wybranego przez Klienta terminu przez Salon,
    b) w przypadku rezerwacji wizyty w sposób tradycyjny (wiadomość SMS, telefon) – z chwilą wpłaty zadatku i przesłania stosownego potwierdzenia, w terminie ustalonym przez Salon liczonym od otrzymania wiadomości SMS i potwierdzenia wizyty przez Salon,
    b) w przypadku rezerwacji wizyty osobiście w Salonie – z chwila ustalenia terminu i wpłaty zadatku.
  8. W przypadku braku możliwości pobrania kaucji na zasadach określonych w tym Regulaminie (ze względu na podanie przez Klienta nieaktualnych danych karty lub innych okoliczności uniemożliwiających pobranie kwoty kaucji), Salon zastrzega sobie możliwość odmowy potwierdzenia kolejnej wizyty oraz uzależnienia potwierdzenia kolejnej wizyty klienta za pośrednictwem platformy Booksy od wpłaty zadatku.
  9. Na 24 godziny przed planowanym terminem wizyty, Klient otrzymuje wiadomość SMS przypominający o terminie wizyty (data i godzina). Klient jest zobowiązany zweryfikować treść wiadomości SMS pod kątem zgodności terminu wizyty. W przypadku, gdy nie otrzymasz wiadomości SMS, proszę – skontaktuj się z nami bezpośrednio. Wyjaśnimy tę sprawę i sprawdzimy, czy nie doszło do błędu w systemie lub błędu w grafiku.
  10. Salon nie gwarantuje, że usługa objęta rezerwacją zostanie w każdym przypadku wykonana przez wybraną przez Ciebie stylistkę, niemniej jednak robimy wszystko, aby wyjść naprzeciw Twoim oczekiwaniom.

IV. ZASADY I KOSZTY ODWOŁYWANIA WIZYT NIEOBECNOŚĆ KLIENTA, SPÓŹNIENIA, CHOROBA

  1. Wizytę możesz odwołać bezpłatnie (tj. bez obciążeń – zatrzymanie zadatku, pobranie kwoty kaucji z rachunku przypisanego do karty płatniczej), do 24 godzin przed planowanym terminem wizyty. Wtedy zwolnimy twoje środki z blokady na rachunku lub zwrócimy wpłacony zadatek.
  2. W przypadku nieobecności lub odwołania wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przez planowanym terminem wizytyjako Salon zatrzymujemy wpłacony zadatek lub dokonujemy pobrania środków z kaucji – blokady na rachunku bankowym.
  3. Jak wszyscy, cenimy sobie punktualność – wiemy jednak, że życie bywa różne (korki, problemy z parkowaniem), dlatego dopuszczamy możliwość spóźnienia się klienta o 10 minut.
  4. W przypadku, gdy spóźnienie ze strony Klienta jest większe niż 10 minut:
    a) dopuszczamy rozpoczęcie wizyty, niemniej jednak Klient przyjmuje do wiadomości, że zakres usługi objętej rezerwacją może być okrojony w celu zapewnienia zakończenia usługi w czasie, który nie skutkuje opóźnienia w rozpoczęciu kolejnej zaplanowanej wizyty (cena usługi nie zostanie jednak obniżona) np.: standardowy manicure hybrydowy czy uzupełnienie żelu – zastąpiony usługą „express”
    b) możemy odmówić wykonania usługi –jeśli charakter spóźnienia uniemożliwia jej wykonanie nawet w ograniczonym zakresie –  opóźnienie takie potraktujemy jak nieobecność i zatrzymamy zadatek lub pobierzemy środki z kaucji.
  5. Salon może zrezygnować z obciążenia Klienta kosztami nieobecności (zatrzymanie zadatku, pobranie kwoty kaucji) w przypadkach indywidualnie ustalonych z Klientem w trakcie kontaktu z salonem.
  6. Punktualność dotyczy również mas. Dbamy o nią. Jednak i nam zdarza się spóźnić. Najczęściej opóźnienia wynikają z problemów jakie pojawiły się podczas poprzednich wizyt tego dnia (spóźniania klientek, stan stylizacji, który wymaga bardziej czasochłonnych prac, zachowanie Klienta). W przypadku opóźnienia uniemożliwiającego wykonanie usługi w umówionym terminie (data i godzina):
    a) prosimy Klienta o cierpliwość i informujemy o możliwości rozpoczęcia realizacji usługi tego samego dnia o późniejszej, niż planowana godzinie pod warunkiem wyrażenia na to zgody przez klienta,
    b) w przypadku, gdy Klient nie wyrazi zgody na oczekiwanie lub zmianę terminu na inną godzinę – Salon proponuje wykonanie usługi w pierwszym możliwym dostępnym terminie, a wpłacony zadatek lub pobrana kaucja zaliczana jest automatycznie na poczet nowego terminu – nowej rezerwacji,
    c) w przypadku, gdy Klient nie wyrazi zgody na nowy termin, salon zobowiązuje się zwrócić wpłacony zadatek zgodnie z zasadami kodeksu cywilnego lub zwolnić kwotę kaucji.

V. ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ SALON

  1. Salon świadczy usługi w zakresie i cenach określonych w cenniku udostępnionym za pośrednictwem platformy Booksy booksy.com (dalej „Cennik”).
  2. Klient zobowiązany jest informować nas z odpowiednim wyprzedzeniem, jeśli podczas zaplanowanej wizyty poza usługą podstawową planuje wykonanie dodatkowych usług, w tym: zdobień, naprawić lub odbudować paznokieć/paznokcie, wprowadzić zmianę w stylizacji, które mogą dodatkowo wydłużyć czas pracy stylistki i wpłynąć na długość planowanej wizyty. W przypadku, gdy Klient nie poinformuje o tym Salonu, zastrzegamy sobie prawo odmówienia wykonania zdobienia lub na skutek konieczności przeprowadzenia odbudowy/naprawy paznokcia – prawo odmówienia nałożenia koloru (stylistka nakłada wtedy różową/beżową/cielistą bazę mineralną + top). Rozszerzenie zakresu może wpłynąć na wzrost ceny usługi stosownie do postanowień
  3. Pamiętaj, że również usługi french i baby boomer to zdobienia i należy o chęci ich wykonania poinformować Salon o tym już w trakcie rezerwowania wizyty lub z odpowiednim wyprzedzeniem – pozwoli nam to zarezerwować wymagany czas. W przeciwnym wypadku musisz liczyć się z tym, że wykonanie dodatkowych zdobień lub usług będzie utrudnione lub niemożliwe, więc odmówimy ich wykonania.
  4. Salon nie wykonuje napraw stylizacji pojedynczych paznokci po innych salonach. W takim przypadku możemy odmówić świadczenia usługi na rzecz Klienta. Klient może jednak skorzystać z możliwości realizacji kompleksowej usługi z oferty Salonu.
  5. W przypadku, gdy Klient zjawi się w Salonie, aby wykonać stylizację, która wymagać będzie prac naprawczych po innym salonie – wówczas stylistka/salon zaoferuje Klientowi – indywidualną wycenę usługi jako uzupełnienie żelu po innym salonie. Indywidualna wycena uwzględniać będzie kwestię trwałości, bezpieczeństwa i estetyki. Efekt takiej usługi, z przyczyn obiektywnych może odbiegać od oczekiwań Klienta. Jeśli Klient zainteresowany będzie jednak uzyskaniem oczekiwanego efektu, to w takim przypadku, pojawić się może konieczność umówienia wizyty na kolejny termin – który uwzględniać będzie zakres prac oraz czas konieczny do wykonania usługi.
  6. Salon oferuje swoim Klientom możliwość skorzystania z usługi premium (dalej Usługi VIP). Usługa VIP polega na możliwości rezerwacji i wykonania usługi poza standardowymi godzinami pracy salonu. Cena Usługi VIP wynosi 200% ceny określonej w Cenniku.

VI. ZASADY HIGIENY I BEZPIECZEŃSTWA ŚWIADCZENIA USŁUG W SALONIE – ODMOWA WYKONANIA USŁUGI

  1. Salon zastrzega sobie możliwość odmówienia realizacji usługi w przypadku, gdy Klient zjawi się w salonie chory– co może zagrażać zdrowiu pracowników Salonu jak i jego pozostałych klientów. Przypadek taki, traktowany jest jako nieobecność Klienta, z którą wiąże się konieczność zatrzymania zadatku lub pobrania kwoty kaucji.
  2. Salon może ponadto odmówić wykonania usługi w przypadku, gdy występują przeciwskazania medyczne lub w świetle profesjonalnej wiedzy, usługi wybranej przez Klientkę, nie należy wykonywać na paznokciu o określonej długości lub w określonym stanie. Dla przejrzystości w ust. 3-4 poniżej wskazaliśmy przykładowe przyczyny powodów odmowy wykonania usługi przez Salon z tych względów.
  3. Informujemy, że Salon nie wykonuje zbyt długich paznokci (profesjonalna ocena długości dokonana przez stylistkę) metodą hybrydową. Ponadto salon odmawia wykonania jakiejkolwiek metody stylizacji paznokci, w przypadku rozpoznania lub podejrzenia grzybicy bądź zielonej bakterii.
  4. Salon może również odmówić wykonania usługi w przypadku wystąpienia onycholizy paznokcia/paznokci, brodawek wirusowych. W takim przypadku zalecamy Klientowi wizytę u odpowiedniego specjalisty – podologa lub lekarza.
  5. Na terenie Salonu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, oraz innego rodzaju używek i środków odurzających. Jak również obowiązuje całkowity zakaz spożywania własnych napojów alkoholowych.

VII. PROCEDURA REKLAMACYJNA

  1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji wykonanej usługi. Dla skuteczności złożenia reklamacji konieczne jest udowodnienie wykonania usługi w Salonie w dowolnej formie.
  2. Reklamację Klient może złożyć w każdej dowolnej formie, w tym w szczególności: telefonicznie, za pośrednictwem wiadomości SMS lub wiadomości w social mediach Salonu (oficjalne konta). Do reklamacji Klient powinien załączyć zdjęcia reklamowanej stylizacji.
  3. Salon uznaje reklamacje jedynie w przypadku, gdy wada w stylizacji powstała na skutek okoliczności niezawinionych przez Klienta, a sama reklamacja została zgłoszona:
    a) w przypadku stylizacji hybrydowych –w terminie 7 dni kalendarzowych od wykonania usługi,
    b) w przypadku stylizacji żelowych – w terminie 10 dni kalendarzowych od wykonania usługi.
  4. Salon rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
  5. W przypadku uznania reklamacji (po dokonaniu oceny stanu paznokcia i/lub stylizacji oraz wywiadzie z klientem), Salon dokonuje naprawy stylizacji/wykonuje usługę gwarantująca efekt końcowy na rzecz Klienta bezpłatnie.
  6. W przypadku odmowy uznania reklamacji Klientowi przysługuje prawo do odwołania się od tej decyzji w terminie 14 dni. W postępowaniu odwoławczym powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio.
  7. W przypadku kwestionowania jakości wykonania usługi zaraz po jej wykonaniu, Klient nie jest zwolniony z zapłaty za wykonaną usługę. Ma jednak prawo do złożenia reklamacji.
  8. Salon oświadczam, że nie wyraża zgody na rozwiązanie sporu konsumenckiego pozasądowo  – w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1823).

VIII. DANE OSOBOWE

  1. Szanowny Kliencie zgodnie z treścią rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej „RODO”, Salon przetwarza Twoje dane osobowe. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług kosmetycznych.
  2. Klient rezerwując termin oświadcza, iż w sposób jasny i zrozumiały został poinformowany przez Salon o przysługujących mu prawach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności o prawie żądania od administratora danych osobowych dostępu do nich, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, a także o prawie do wystąpienia ze skargą do organu nadzorczego oraz możliwości wycofania zgody na ich przetwarzanie.
  3. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z klauzulą informacyjną RODO Salonu i przystępując do wykonania Usługi potwierdza, że zapoznał się z treścią Klauzuli informacyjnej RODO Salonu, która stanowi integralną część umowy o świadczenie usług kosmetycznych.   
  4. W przypadku Rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Booksy, informacje dot. przetwarzania danych osobowych Klienta dostępne są pod adresem www.booksy.com

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Prawem właściwym dla Regulaminu oraz zawartej z Salonem umowy o świadczenie usług jest prawo polskie.
  2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu 2.01.2024 roku i jego postanowienia mają zastosowanie do wszystkich rezerwacji usług dokonanych po dniu jego wejścia w życie. 
  3. Salon zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie, w każdym czasie na zasadach opisanych poniżej.
  4. Zmiana Regulaminu może nastąpić z następujących przyczyn:
    a) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego w Polsce mających wpływ na treść Regulaminu lub obowiązków Salonu względem Klienta,
    b) zmian zakresu świadczonych przez Salon usług oraz kwestii dot. procedury reklamacyjnej i zasad pobierania zadatku lub kaucji,
    c) zmian redakcyjnych lub językowych,
    d) zmian organizacyjnych,
    e) ze względów bezpieczeństwa lub ochrony prywatności,
  5. O dokonanych zmianach w Regulaminie Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem komunikatu na stronie internetowej pod adresem: www.kamilaknot.pl najpóźniej na 14 dni przed ich wejściem w życie. Chyba, że co innego będzie wynikać z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Salon może dokonać zmiany Regulaminu bez zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli wymagają tego przepisy prawa lub jest to niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa Salonu, jego pracowników lub Klientów.